نکات مهم در طراحی و چاپ چسب تبلیغاتی

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان به سراغ چاپ روی چسب می روند. طراحی و چاپ چسب یکی از مواد تبلیغاتی محسوب می شود که دارای کاربردهای بسیاری است. اغلب این شیوه برای بسته بندی محصولات استفاده می شود و جنبه تبلیغات برند را دارد. طراحی و چاپ بر روی چسب دارای اصول و قواعدی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

اهمیت طراحی و چاپ چسب

طراحی و چاپ چسب برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده شرکت ها استفاده می شود. چاپ روی چسب به دلیل محتوای بصری و جذاب تر اهمیت زیادی دارد. از آنها می توان در طبقات مختلف استفاده کرد. آنها در بسیاری از مناطق مانند چوب، شیشه و فلز استفاده می شوند. طراحی و چاپ چسب می تواند در قالب تبلیغات در شرایط قابل توجه یا زمانی که می خواهید یک منطقه را مشخص کنید، کاربردی باشد. همچنین در انواع چاپ بر روی لوازم التحریر استفاده می شود.

چاپ روی نوار چسب با بهترین قیمت و کیفیت
چاپ روی نوار چسب با بهترین قیمت و کیفیت

استفاده از چسب تبلیغاتی

کاربرد طراحی و چاپ چسب را می توان در بسیاری از زمینه های زندگی روزمره مشاهده کرد. کیفیت چاپ و چسب بسیار مهم است و باید برای چسبندگی طولانی مدت تولید شود. چاپ چسب تولید شده باید در برابر آب و حرارت مقاوم باشد.
هدف از این محصولات مورد استفاده جلب توجه شرکت است. برای هر برندی اطمینان از ماندگاری طولانی مدت بسیار مهم است. کیفیت طراحی و چاپ چسب تبلیغاتی که می تواند در ذهن مردم باقی بماند نتایج موفقی را به همراه خواهد داشت.
کیفیت طراحی و چاپ چسب، که با استفاده از طراحی صحیح و تکنیک های صحیح تولید می شود، باید خوب باشد. چاپ روی چسب به صورت تک رنگ و چهار رنگ تولید می شوند.

چاپ چسب چیست؟

چاپ چسب بر روی کاغذ براق چاپ می شود که در پشت آن چسب وجود دارد. ما می توانیم این برچسب ها را که معمولاً حاوی اطلاعات شرکت هستند، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی که شامل اطلاعات تماس نیز است، توصیف کنیم.
طراحی و چاپ چسب برای بسیاری از محصولات اجباری است. آنها در صنایع غذایی، صنایع پوشاک، محصولات شیمیایی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شوند. مواردی که برای چرخه ی تولید استفاده می شوند حاوی اطلاعات زیادی مانند تاریخ تولید و نام شرکت هستند.

انواع برچسب

طراحی و چاپ چسب و چاپ نوار چسب که در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، به دسته های مختلفی تقسیم می شود:

  • برچسب مات – از جمله برچسب هایی است که ما آنها را بر اساس پلاستیک می نامیم. دارای ساختار مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و نور بوده، به راحتی پاره نمی شود و در برابر عوامل خارجی مقاوم است.
  • برچسب شفاف – محصولی است که برای نمایان شدن سطح زیرین تولید می شود. به همین ترتیب، در گروه برچسب های مقاوم در برابر آب گنجانده شده است. به طور گسترده ای در صنایع آرایشی استفاده می شود.
  • برچسب روکش دار – این نوع چسب در پشت کاغذ روکش شده است. به راحتی می چسبد و مقرون به صرفه ترین نوع برچسب است. به طور کلی در محصولاتی استفاده می شود که ماندگاری کوتاهی دارند و با مایعات تماس ندارند.
  • برچسب شیشه ای – از جمله برچسب های پلاستیکی است که به سطوح صاف مانند شیشه وصل می شود. با چاپ معکوس روی چاپ سفید تولید می شود. بنابراین، وقتی از داخل چسبانده می شود، مستقیماً از بیرون دیده شده و از همه عوامل خارجی محافظت می گردد. به طور کلی به عنوان برچسب ماشین یا برچسب اعلانات در ویترین مغازه ها استفاده می شود.
  • برچسب دو طرفه – اینها برچسب هایی هستند که در هر دو سطح جلو و عقب چاپ دارند. مانند برچسب پنجره عقب، این محصولات اغلب در شیشه های خودرو و در ویترین فروشگاه ها کاربرد دارند.
  • برچسب کرافت – برچسب هایی هستند که با چاپ روی کاغذ کرافت تولید می شوند. به طور کلی با سوراخ شدن به عنوان برچسب محصول استفاده می شود. به لطف گزینه چاپ سفید، می توانید تضادی شیک با چاپ سفید ایجاد کنید.
  • برچسب مقوا – این یک نوع برچسب است که برای محصولات با حجم بیشتر (مانند گلدان و فرش) استفاده می شود.
  • برچسب فلزی – برچسب های فلزی که با استفاده از روش چاپ UV روی ورق فلز / آلومینیوم تولید می شوند، به طور گسترده ای در صنعت ماشین آلات و آسانسورها استفاده می شوند.
  • برچسب متالایز – به صورت چسبناک در پشت کاغذ براق فلزی به چشم می خورد، نوعی برچسب است که اغلب هنگام ایجاد درک برتر از نام تجاری ترجیح داده می شود. با توجه به نام تجاری خود می توانید هر یک از گزینه های طلا و نقره را انتخاب کنید.
راهنمایی سفارش چاپ لوگو روی چسب تبلیغاتی
راهنمایی سفارش چاپ لوگو روی چسب تبلیغاتی

کیفیت طراحی و چاپ چسب

هنگام طراحی و چاپ چسب، لازم است از ایده های انعطاف پذیر استفاده کنید. زیرا برجسته کردن طرح های رنگی و متن چشمگیر و بصری جذاب تر خواهد بود. در این زمینه، اهمیت مرحله طراحی را نباید فراموش کرد.
مرحله طراحی برای قابل توجه بودن مهم است. در طراحی، استفاده متناسب از اندازه هنگام تهیه متن و لوگو بسیار مهم است. فونت های مورد استفاده در هنگام طراحی باید به سادگی آماده شوند.
طراحی و چاپ چسب باید چشم نواز باشد. فونت هایی که چشم ها را بیش از حد فشار می آورند نباید استفاده شوند. اگر برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود، چسب باید نام شرکت را روی آن داشته باشد. چاپ چسب عملکرد مفیدی دارد که برای بازتاب خوب شرکت ها و جلب توجه مشتریان آنها استفاده می شود.

نکاتی که باید قبل از چاپ چسب به آن توجه کنید

  • هنگام انتخاب اندازه چسب، باید منطقه استفاده را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر می خواهید از آن در محیط بیرون استفاده کنید و اطلاعات زیادی را در طرح گنجانده باشید، چاپ آن در اندازه بزرگ مفید خواهد بود.
  • با توجه به اندازه ای که انتخاب کرده اید مقدار اطلاعاتی را که باید در طراحی و چاپ چسب ارائه شود تعیین کنید. لوگو و اطلاعات تماس خود را در طرح گنجانید.
  • اطمینان حاصل کنید که هنگام طراحی و چاپ چسب از ابعاد مناسب استفاده می کنید. به همین دلیل می توانید از الگوهای آماده بهره بگیرید.

شرکت تبلیغاتی چاپ چسب باران با ارائه بهترین خدمات و محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در خدمت شما عزیزان می باشد. برای اطلاعاع از قیمت محصولات می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید یا از محصولات بازدید نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *